neděle 14. září 2014

Raw food rozhodně ano či v žádném případě

Dnes je raw food čili syrová strava totálně „in“. Všichni o něm mluví, mnozí z Vás určitě i něco okusili. Pár z Vás možná v raw „jede“. 
O víkendu jsem byl v Praze na Náplavce, kde se konal street food festival a našel jsem čtyři stánky s raw food. Je to vlastně způsob jak své tělo pomocí stravy detoxikovat od všeho co jsme si tam konvenční stravou zanesli.  Myslím si, že to však není cesta pro každého z nás. Krátkodobě, zejména v létě určitě ano. Přes zimu s tím mám trochu „problém“.  Žijeme v pásmu kde jsou už zimy dost znatelné a tato strava nás ne prohřeje. Tady teplá či chcete-li vařená strava má podle mě nezastupitelné místo. 
Znám osoby, kterým tato strava pomohla z vážných zdravotních problémů ale i pravý opak kdy se po určité době začaly naopak objevovat většinou problémy s trávením.  
S raw food mám docela blízkou zkušenost. Moje partnerka je na této stravě již třetím rokem. Vidím však, že občas potřebuje doplnit některé minerály jako například sůl a v zimním období se občas „prohřeje“ nějakou vegetariánskou polévkou. Používá totiž svojí intuici a neposlouchá jen slepě raw stravovací linii. 
Staré úsloví říká, že pravda je větši nou někde uprostřed. Myslím si, že bychom všichni měli více používat svoji intuici a stravovat se podle svých pocitů a toho co nám naše tělo napovídá.
 Krásný zdravý den

2 komentáře:

  1. Doplnit některé minerály jako například sůl... Vy tomu opravdu rozumíte.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za názor.Již nějakou dobu se vaření věnuji a sůl je podle nejen mého názoru minerál.
    https://web.natur.cuni.cz/ugmnz/mineral/mineral/halit.html

    OdpovědětVymazat