středa 12. listopadu 2014

Kam se podělo domácí vaření?

Když dnes poslouchám jak se šidí vaření v domácnostech je mi to líto. Radši zvedneme telefon a necháme si přivést pizzu nebo zajdeme do fast foodu či v lepším případě do restaurace.
Nekritizuji, vím že doba je taková ale někdy bychom si měli udělat čas a uvařit si něco doma. Vždyť i tak dáváme svým blízkým najevo, jak je máme rádi.
Dodnes vzpomínám s jakým porozuměním a trpělivostí mě babička brávala do kuchyně, abych jí pomáhal. Dozvěděl jsem se tak nenásilně i mnoho rad a životních mouder. Možná, že to byla ona, kdo mě nasměroval na dráhu kuchaře.
Přípravu jídla lze brát i jako skvělé zabavení pro děti. Vzpomínám si, když jsem doma vařil a dcery přišly, že mi chtějí pomoci, jaká to byla zábava. V kuchyni bylo sice jako po výbuchu ale ony i my všichni ostatní jsme byli šťastní, protože jsme byli spolu a něco jsme vytvořili, Dodnes na to moc rád vzpomínám.
Jsem přesvědčen, že by to zlepšilo nejen stravovací návyky hlavně u dětí, ale zpevnilo i vazby v rodině.
Pojďme si najít čas třeba jednou za 14 dní na společnou přípravu jídla.

Krásné podzimní dny
Jiří Faltys, hodinový šéfkuchař 

Žádné komentáře:

Okomentovat